شناسهٔ خبر: 16999 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای پایتخت طی روزهای آتی/ تداوم آلودگی‌هوا در تهران و ۴ کلانشهر کشور/ آغاز بارش‌های پراکنده در شمال‌غرب

آلودگی هوا کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم آلودگی‌هوا برای تهران و ۴ کلانشهر کشور از آغاز بارش‌های پراکنده در شمال‌غرب کشور به سبب نزدیک‌شدن سامانه بارشی به مرزهای ایران خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در تشریح وضعیت جوی کشور برای امروز و روزهای آتی گفت: تا روز سه‌شنبه کماکان به سبب عدم وزش باد قابل‌ملاحظه افزایش آلاینده‌های جوی و همینطور کاهش کیفیت هوا را در شهرهای پرجمعیت و صنعتی مثل تهران، قم، کرج، اصفهان و اراک خواهیم داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: از بعدازظهر امروز با نزدیک‌شدن سامانه بارشی بتدریج در غرب و شمال‌غرب کشور بارش توام با وزش باد آغاز می‌شود. همچنین روز سه‌شنبه با گسترش فعالیت این سامانه علاوه بر شمال‌غرب و غرب در ارتفاعات جنوب‌غرب و بتدریج در دامنه‌های جنوبی البرز بارندگی را داریم که بارش در ارتفاعات می‌تواند به صورت برف پراکنده باشد.

رفیعی ادامه داد: امروز و فردا در استان‌های گیلان، اردبیل، دامنه‌های شمالی استان قزوین وزش بادهای جنوبی را داریم که این بادها می‌تواند باعث وزش باد قابل ملاحظه در برخی ساعات شود. همینطور این ویژگی سبب می‌شود در ۴۸ ساعت آینده در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان افزایش نسبی دما را داشته باشیم.

این کارشناس گفت: از امروز بعداز ظهر و طی روز سه‌شنبه افزایش سرعت وزش باد را در کشور عراق داریم که منجر به خیزش گرد و خاک می‌شود و این وضعیت می‌تواند بخش‌های جنوب‌غرب کشور را نیز دربربگیرد.

وی افزود:‌آسمان تهران امروز و فردا غبارآلود است. همچنین از فرداشب ناپایداری‌های وارد شده به تهران سبب بارش‌های پراکنده و خفیف در پایتخت خواهد شد.  

رفیعی در پایان گفت: روز چهارشنبه وزش باد را داریم که این شرایط کمک می‌کند تا کاهش غلظت آلاینده‌ها را داشته باشیم. حداکثر دمای تهران ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر است که طی روزهای آینده افزایش یک تا دو درجه‌ای دما را خواهیم داشت. /

نظر شما